Jak wydrukować dobrą broszurę reklamową?
Materiały reklamowe pełnią wciąż bardzo istotną funkcję w komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa. Pozwalają nie tylko na reklamowanie firmy i jej produktów, lecz także na zaprezentowanie szczegółów oferty. Przedsiębiorstwa proponujące klientom większą ilość produktów czy usług chętnie wybierają rozmaite rodzaje broszur reklamowych, ponieważ w tej formie mają szansę przedstawić zainteresowanym pełne informacje. Taki rodzaj druków reklamowych jest też ceniony przez klientów, ponieważ ułatwia porównanie różnych parametrów i cech, bardzo ułatwiając dokonywanie wyboru. Broszura reklamowa musi jednak spełniać pewne warunki, od których zależy jej skuteczność. Sprawdźmy, na co warto zwrócić szczególną uwagę.
Opracowanie dobrej broszury reklamowej
Projektowanie dobrej broszury reklamowej warto rozpocząć od selekcji treści, które mają się w niej znaleźć. Każda firma wie, jakie informacje są kluczowe dla jej klientów oraz jaki ich zakres jest potrzebny do podjęcia decyzji o zakupie. Jednak dobry materiał reklamowy nie może być jedynie zestawieniem suchych faktów. Dobrze przy tej okazji przybliżyć też samą firmę oraz przedstawić niektóre fakty z jej działalności. Każda dobra reklama przemawia językiem korzyści, jakie może odnieść klient kupujący produkt lub usługę. Dobrze, gdy broszura zawiera również teksty dokładnie je opisujące.
Przygotowanie dobrej broszury reklamowej to również właściwy dobór materiału ilustracyjnego. Zdjęcia produktów pozwalają na lepsze zapoznanie się z ofertą i dają klientowi możliwość wyobrażenia sobie różnych praktycznych zastosowań sprzedawanego towaru. Warto też zadbać o fotografie budujące odpowiedni klimat całego wydawnictwa dopasowane do charakteru oferty firmy.
Bardzo istotne jest również opracowanie odpowiedniej szaty graficznej. Dobrze dobrany design broszury powinien eksponować ważne treści i sprawiać, że klient łatwo odnajdzie to, co go interesuje. Warunkiem dobrego projektu jest też dopasowanie do zawartości do wybranej techniki druku, objętości i formatu, a także metody połączenia stron.
Druk broszury reklamowej
Projekt broszury powinien być przygotowany przez grafika, który ma doświadczenie w projektowaniu materiałów do druku i zdaje sobie sprawę z szans i ograniczeń, jakie daje wybrana technologia, np. druk offsetowy czy cyfrowy.
Bardzo dobrym wyjściem jest również skorzystanie z usług drukarni, która oferuje kompleksową usługę, przygotowując projekty i drukując gotowe materiały. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania będzie fachowe doradztwo przy wyborze formatu, ilości stron, rodzaju papieru, na którym będzie wydrukowana broszura czy metodzie uszlachetnienia okładki.
Zwykle broszury reklamowe drukuje się w formacie A4 lub A5 używając papieru kredowego, który przy większej ilości stron jest szyty drutem lub klejony. Klienci często decydują się na foliowanie okładki, a także na lakierowanie jej całości lub części. Takie połączenie pozwala na uzyskanie bardzo ciekawych efektów.